Tiktok Reklam Verme Modelleri ve Ücreti

Tiktok Reklam Verme Modelleri ve Ücreti

Tiktok reklam verme hedefinizin son derece doğru bir karar olduğunu söyleyebiliriz. Günümüzde standart bir sosyal medya pazarlamasının pek çok geleneksel reklamdan daha etkili olduğu bilinen bir gerçektir. Bu doğrultuda hem istatistiklere ulaşmak hem de doğru hedef kitleye reklam gösterimi yapmak için bazı teknik detaylar önem kazanabiliyor. Sosyal medyada reklam vermeden önce kendi hedef kitlenizi seçmeli, bu hedef kitleyle etkileşimi yüksek noktalara taşıyabilecek bir reklam kampanyası hazırlamalısınız.

 

Dolayısıyla Tiktok reklamı vermek istediğinizde gerek seçeceğiniz reklam modelinin gerekse ayıracağınız bütçenin buna uygun olması önemlidir. Genellikle kullanıcıların yaptığı en büyük hata düşük reklam bütçesiyle tam olarak amacına ulaşamamış kampanyalar oluşturmaktır. Oysa reklamlar ardından gelen etkileşim dalgalarıyla beraber her zaman satışı arttırır, popülarite sağlar ve marka bilinirliğini maksimum düzeye çeker.

 

Ayrıca Tiktok reklamı vermeden önce bilmeniz gerekenler arasında önemli bulduğumuz bir nokta var. Eğer reklamınızı resmi olarak vermek istiyorsanız bunun için sosyal medya devinin sunduğu birçok model var. Bunun dışında ise işbirlikleri yaparak bazı içerik üreticileriyle reklam yayınlayabilirsiniz. Bu sosyal ağdan bağımsız olarak o içerik üreticisiyle sizin düzenleyeceğiniz bir kampanya ve dolayısıyla aranızda olan mutabakat doğrultusunda gerçekleşir.

 

Tiktok fenomenleriyle reklam yapmak her ne kadar çok büyük bir kesim tarafından eleştiri yağmuruna tutuluyor olsa da geri dönüşün çok yüksek olduğu bir reklam modelidir. Özellikle hizmet ve ürün satışlarında o fenomenin takipçilerinin yoğun ilgisiyle karşılaşılabilir. Yani direkt olarak satış odaklı bir pazarlama modelinin en net göstergesidir.

 

Tiktok Reklam Verme Ücreti

 

Tiktok reklam ücreti için net bir fiyattan bahsetmek mümkün değil. Çünkü fiyatları belirleyen çok farklı parametreler var. Bunların başında da sektör ve rekabet geliyor. Tıpkı Google reklamlarında da olduğu gibi burada karşımıza çıkan temel değerler belirli istatistiklere dayanıyor. BGBM oranına bağlı olarak ücretin değişmesi gayet mümkün iken bazı sektörlerde diğerlerine göre çok daha büyük reklam bütçeleri söz konusu olabiliyor.

 

Tiktok reklam verme ücreti için BGBM en belirleyici etkenlerden birisidir. Açılımı bin gösterim başına maliyet olan bu tanım reklamınızı kaç kişinin görmesi halinde ne kadar para ödeyeceğinizi hesaplayacağınız bir kıstasa dönüşebiliyor. Bunun dışında da bazı reklam modellerinde belirli limitler olduğundan söz edebiliriz. Çünkü milyar sınırını aşan bir sosyal medya devi olmasından ötürü çok büyük bir reklam görüntülenme hacmi yakalanabiliyor.

 

Bu noktada 500 $ üzeri reklam kampanyaları oluşturmak başlangıç için gayet iyi olacaktır. Ancak bunun çok daha üzerinde olan tutarlardan söz edilebilen devasa bir reklam pastasından söz etmek mümkün. Bu tutarlar ve BGBM odaklı reklam standartlarının fenomenlerle değil direkt olarak Tiktok reklamları olarak kullanıcıya aktarıldığını vurgulamalıyız. Yani sponsorlu gönderiniz platform üzerinden belirlediğiniz hedef kitleye bağlı kalarak gösterilmeye devam edilecektir.

 

Tiktok Reklam Modelleri

 

Tiktok reklam modelleri için birden fazla seçenek sunuluyor. Özellikle Business kısmında çok yönlü bir istatistik sağlayıcı, bu istatistiklerle ölçüm yapma ve buna göre reklamlarınızı özelleştirme olanağı tanınıyor. Şu sıralar dijital pazarlama açısından bakıldığında en önemli reklam ağlarından birisi olduğunu söylemeliyiz.

Tiktok Top View Reklam Modeli Nedir?

Tiktok uygulamasını açar açmaz görüntülenen, direkt olarak insanın karşısına çıktığı için ilgi uyandıran reklam modelidir.

Tiktok One Day Max Reklam Modeli Nedir?

Tiktok keşfet özelliği olarak bilinen sizin için önerilenler kısmı son derece popülerdir. Bu alanda görüntülenen ve 60 saniyeye kadar süren reklamlar için One Day Max terimi kullanılır.

Tiktok in-feed Ads Conversion Reklam Modeli Nedir?

Tamamıyla e-ticaret siteleri için yaratılmış olan, yoğun bir istatistik ve hedef kitle analizi yapılabilen, re-marketing yani yeniden pazarlamaya uygun olan Tiktok reklam çeşitleri arasındadır.

Tiktok Brand Takeover Reklam Modeli Nedir?

Tiktok açılır açılmaz gözüken görsel reklam veya 5 saniye süren video reklamlara verilen isimdir.

Tiktok Brand Premium Reklam Modeli Nedir?

One Day Max reklam modelinin aynısı olmasının dışında BGBM maliyetlerinin baz alınarak hazırlandığı reklam kampanyasıdır.

Tiktok Hashtag Challenge Reklam Modeli Nedir?

Seçeceğiniz hashtag ile kullanıcılar içerik üretir ve bu içeriklerle beraber marka bilinirliğiniz, ürün ya da hizmete ulaşan kişi sayısı maksimuma çıkarılır.

Sıkça Sorulan Sorular ve Cevapları

Sıkça Sorulan Sorular

Tiktok Reklam Ücreti Ne Kadar?

Tiktok reklam ücretleri hakkında net bir ücret söylemek mümkün değil. Neticede Google reklamlarında da aynı durum mevcut. Sektörel rekabete göre ödeyeceğiniz reklam fiyatı değişiklik göstermektedir.

Tiktok Reklam Modelleri Nelerdir?

Tiktok’ta farklı reklam şekilleri vardır. Top View, Day Max, Tiktok in-feed Ads Conversion, Brand Takeover, Brand Premium, Hashtag Challenge gibi modeller olarak tanımlayabiliriz.