Tiktok CR Vermek Ne Demek

Tiktok CR Vermek Ne Demek

Özellikle sosyal medya kullanımının artmasıyla birlikte Tiktok CR vermek ne demek sorusunda da bir artış gözlemlendi. En büyük sosyal mecralardan birisine dönüşen ve gün geçtikçe daha da geniş bir kitleye hitap eden Tiktok binlerce fenomeni içerisinde barındırıyor. Her gün milyonlarca içeriğin global olarak paylaşıldığı mecrada ise bazı postların altında yer alan CR ifadesi ilgi uyandırmaya başladı. Hatta son dönemlerde daha da fazla kullanılan bu ifadenin ne anlama geldiğini herkes merak ediyor.

CR bir kısaltma olarak kullanılıyor ve açılımı Credit olarak geçiyor. Türkçe içeriklerde yer alan kaynak ifadesinin yerini tutuyor. Yani bir noktada Tiktok CR verme işlemi videonun orijinalinin kime ait olduğunu göstermeye yarıyor. Burada illa ki videonun orijinalinin paylaşılması da gerekmiyor. Aynı zamanda profesyonel içerik üreticileri esinlendikleri ve ilk gördükleri hesapları da CR vererek paylaşıyorlar.

Genellikle profesyonel hesaplarda bunu daha sık görmemize rağmen yoğun bir kitle hiç paylaşmıyor. Dolayısıyla Tiktok CR ne demek sorusu aslında yalnızca büyük hesapları gördükten sonra aklımıza düşüyor. Oysa ki bir videonun orijinalini paylaşırken, bir videodan esinlenerek bir şeyler üretirken kesinlikle kaynak belirtmek gerekiyor. Tüm sosyal medyada bunun böyle olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Hatta diğer alanlarda da kaynak vermek negatif bir durumdan ziyade daha pozitif bir algı yaratmayı başarıyor.

 

Sosyal Medyada Tiktok CR Ne Demek?

 

Tiktok CR anlamı ile sosyal medyanın diğer alternatiflerinde gördüğümüz CR aynı şeyi ifade ediyor. İçerikte orijinallikten, özgün fikirden ya da bir konseptten etkilendikten sonra ne kadar farklı bir versiyonunu yaparsanız yapın orijinal içeriğin sahibini etiketlemek sizi aşağıya çekmeyecektir. Aksine profesyonel içerik üreticilerine bakarsanız bunun çok doğal bir durum olduğunu anlamanız daha da kolaylaşabilir. Çok basit bir biçimde Twitter, Youtube, Facebook, Instagram gibi sosyal mecralarda bunun örneklerine sayısız bir biçimde ulaşabilirsiniz.

 

En çok esinlenilerek bir akımın ya da bir konseptin farklı varyasyonlarını gördüğümüz sosyal ağ Tiktok olduğu için burada daha da dikkat çekiyor. Haliyle Tiktok kaynak göstermek bir noktada ciddi, prensipli ve profesyonel bir iş yaptığınızın kanıtına dönüşüyor. Bu tarz hesaplara daha fazla güven duyuluyor. Üstelik etik olarak düşünüldüğünde de yazılı, görsel ya da işitsel bir içeriği baz alarak kendinizinmiş gibi davranmak son derece büyük bir hata olacaktır. Hatta kanunlarda da bunlarla alakalı bir takım maddeler yer alabiliyor.

 

Bu nedenle sosyal medyada CR vermek aslında tüm kullanıcıların ve özellikle içerik üreticilerinin dikkat etmesi gereken bir konudur. Gerek içeriğin gerçek sahibiyle oluşabilecek sorunlar, gerek telif hakkı ihlali ve yasalar karşısında suçlu duruma düşmek bu bağlamda mümkün olabilir. İçerik hırsızlığı gibi algılanmaması adına paylaşılan videoların, esinlenilen içeriklerin orijinallerinin belirtilmesi kullanıcı tarafında büyük bir farkındalık yaratmaktadır.

Sıkça Sorulan Sorular ve Cevapları

Sıkça Sorulan Sorular ve Cevapları

Tiktok CR Vermek

Tiktok CR vermek demek paylaşılan videonun kime ait olduğunu gösteren bilgidir. Credit kısaltılmasından esinlenilmiştir.

Sosyalmedyada CR Ne Demek?

Tiktok CR ile aslına aynı mantığa dayanır. Instagram, Twitter ve diğer popüler sosyal medyada paylaşılan içeriğin sahibini belirtmek CR vermek anlamını taşımaktadır.  Sözel içeriklerde de alıntının kimden yapıldığını belirtmeye denir.