Instagram Reklamı Nasıl Verilir? Sponsorlu İçerikler

Instagram Reklamı Nasıl Verilir? Sponsorlu İçerikler

Instagram reklamı nasıl verilir konusunda daha da geçerli bilgiler edinmek istiyorsanız hesabınızı organik olarak büyütmek istiyorsunuz demektir. Bunun pek çok yolu olsa da reklamlar güncel bir kitle edinmenizi kolaylaştırabilir. Hatta pek çok yönden en önemli metotlar arasında gösterilebilir. İlk olarak reklam vermek, hedef kitle belirlemek ve reklam bütçesi ile ilgili bazı detaylara dikkat çekmek gerekiyor.

Instagram reklam verme ile ilgili en merak edilen unsurlardan birisi hangi alanlara sponsorlu içerik çıkılabileceğidir. Artık sosyal medya devinin herhangi bir sınırlaması kalmadığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Çünkü postlar arasında gezerken üç gönderide bir çıkan sponsorlu reklamlar aynı şekilde hikâyeler kısmında da gözlemlenebiliyor. Hatta hikâyeler kısmında bazı dönemlerde iki hikâyenin ardından sponsorlu içerik görmemiz mümkün hale geliyor.

Bunu aynı formatla Reels videoları için de sunmasına karşın Reels reklamlarında böyle bir yoğunluk henüz uygulanmış değil. Aksine pek çok kişi Reels üzerinden ve dolayısıyla keşfet sayesinde video izlemeyi tercih ediyor,

Kısa süre içerisinde burada da aynı yoğunlukta reklam göreceğimizden şüphe yok. Aynı zamanda Facebook grubuna ait olduğundan dolayı üzerinde çalışılan mesaj reklamları için de düğmeye basılmış durumda. Instagram direct mesaj reklamları yakın gelecek için çok daha büyük bir pazarlama standardına dönüşecektir. Şimdiden reklamlarla ilgili tüm ilgi odağınızı Instagram üzerine çevirmeniz dijital pazarlama açısından önemli bir koz yaratabilir.

 

Instagram Sponsorlu Reklam Verme Ücretleri

 

Instagram reklam fiyatları ile ilgili pek çok farklı bilgiye ulaşabilirsiniz. Özellikle de güncel reklam ücretlerinin sık sık gündeme geldiğini görebiliyoruz. Fakat bundan önce reklam stratejinizi belirlemeli, buna göre çalışmalar yürütmelisiniz. Örneğin şu sıralar fazlasıyla trend olan reklam türü hangisiyse o şekilde reklam çıkmak takipçi edinimi açısından da önemlidir.

Instagram reklam formatları arasında ise herkese hitap eden bir seçenek bulunabiliyor.

  • Görsel reklamlar

Görsel reklamlar sponsorlu gönderi üzerinde tek bir görselin yer aldığı ve site bağlantısının yerleştirilebildiği reklam türleridir.

  • Video reklamlar

Video reklamlarda ise sponsorlu gönderide belirlediğiniz video oynatılır. Otomatik oynatma açık olması halinde direkt olarak oynayacaktır. Yine web site yerleştirilebilir ve buradan web sitesine doğrudan yönlendirme ve satış linki paylaşılabilir.

  • Döngü reklamlar

Genellikle fazla ürün veya hizmet sunan firmalar tarafından tercih edilen, yana doğru kaydırarak bunlara eriştiğimiz reklam türleridir. Daha fazla ilgi çekerler.

  • Hikâye reklamları

Sponsorlu gönderinin post olarak zaman akışında değil Stories kısmında yer almasını isteyenler için uygundur. Ürün ve hizmet tanıtımı, web siteye yönlendirme, direkt ürün sayfasına yönlendirme gibi pek çok imkân sağlar.

Tabii ki tüm bu reklam formatları için aynı fiyatlardan söz etmek olanaksız. Instagram reklam ücretleri yapıya göre değiştiği gibi demografik hedef kitle seçimine ve reklamınızın hangi konumda ne sıklıkla paylaşılacağına göre de farklı bir çizgide olabilir. Reklam vermek için şu adımları izleyebilirsiniz.

  • Öncelikle bunun için Business Manager hesabınızı açarak bunu hesabınızla ilişkilendirmeniz gerekiyor.
  • Facebook ve Instagram hesabınızı Business Manager hesabınızla ilişkilendirdikten sonra bir reklam hesabı oluşturabilirsiniz.
  • Kampanya oluştur diyerek reklam hedeflerinizi belirleyin.
  • Burada hangi hedef kitleye gösterileceğine dair yaş, cinsiyet, konum ve benzer ayrıntıları özelleştirebilirsiniz.
  • Reklam verme planınızın ardından en önemli nokta olan bütçe kısmına geleceksiniz. Reklam bütçesini belirleyerek reklam türüyle beraber kampanyanızın hedef kitlesini netleştirin.
  • Ardından ödemenizi onaylayın ve reklamlarınız hemen yayınlanmaya başlasın.
  • Ayrıca reklam analizlerini düzenli olarak görüntüleyebileceğinizi unutmayın.

 

Instagram Reklamı Hilesi

 

Reklam geri dönüşlerini düzenli olarak görüntüleyebilmek ve analiz edebilmek Instagram reklam verme fikrini daha da cazip kılıyor. Ancak bunun için sektöre, reklam türüne ve demografik kitleye bağlı olarak değişken bir reklam bütçesi belirlemeniz şart. Bunu belirlemek istemeyen kullanıcılar her ne kadar Instagram reklam hileleri üzerine yoğunlaşsa da bunun sonucu hüsran olabiliyor.

Instagram reklam hilesi kullanan hesapların bir süre sonra çalınması, hesapların suiistimal edilmesi, kötüye kullanılması veya reklam hesabına dönüştürülmesi gayet olası gözüküyor. İlk etapta ufak miktarlarda sponsorlu reklamlar sizin hesabınız üzerinden gösterilmeye başlandığında güven algısı oluşabiliyor. Fakat hileler en nihayetinde daha büyük bir kazanım için kurulmuş tuzaklar şeklinde yorumlanabilir.

Sıkça Sorulan Sorular ve Cevapları

Sıkça Sorulan Sorular ve Cevapları

Instagram Reklamı “Sponsorlu içerik” Nasıl Verilir?

Instagram üzerinden paylaştığını bir gönderinizin alt kısmında bu gönderiyi öne çıkar butonu göreceksiniz. Yaş, il, ilçe gibi farklı varyasyonları yaparak kredi kartınızı ekleyip reklam verebilirsiniz. Tabii, Kurallara aykırı sponsurlu reklamlar kabul edilmemektedir.

Instagram Reklamı Hilesi

Bu tür şeyler genelde Instagram hesabınızı çalmak için uygulanır. Hileler gerçek olsa dahi kısa zaman bütün verilerinizi kaybedebilirsiniz. Kaldı ki Instagram tarafından yasaklanırsınız. 3. Parti uygulamalara da kesinlikle inanmayın, güvenmeyin.