Instagram Ne Zaman Kuruldu? Kurucusu ve Değeri

Instagram Ne Zaman Kuruldu? Kurucusu ve Değeri

En çok kullanılan sosyal ağlardan birisi olduğundan dolayı Instagram ne zaman kuruldu diye merak edenlerin sayısı ciddi seviyelere ulaşmış durumda.

Sosyal medya devinin bir noktada Facebook ile başlayan ivmeyi devam ettiren bir ekol olduğunu düşünmek gayet mantıklı olacaktır. Özellikle fotoğraf ve video üzerine odaklanmış bir sosyal mecra olması sayesinde reklam pazarına etkisi, kullanıcıların görsel anlamda tatmini ve yeni özelliklere açık olmasıyla fark yaratmayı başarmıştır.

Instagram kuruluşu ile ilgili temel noktalara baktığımızda tarih 6 Ekim 2010’u gösteriyor. Tabii ki bu tarih uygulamanın ve web sitesinin resmi olarak yayınlandığı tarihi ifade ediyor. Zira 2010 yılının ilk dönemlerinde San Francisco’da geliştirilmeye başlanırken Instagram ismi nereden geliyor sorusunun yanıtı kurucuları tarafından verilmişti.

İlk etapta Burbn ismiyle piyasaya çıkarılacak olan bir check-in yapma uygulamasıydı. Fakat o dönem check-in konusunda Foursquare piyasayı domine etmişti ve Mike Krieger ile Kevin Systrom bundan rahatsızlık duyarak uygulamanın işlevini gözden geçirdi.

Buna göre yine konum odaklı bir servis kullanımı söz konusu olabilecekti. Fakat ilk öncelik konum değil tam tersine fotoğraflar, videolar ve görsel içerikler olacaktı. Konum bunlara eklenerek daha yaratıcı ve görselliğe yönelik bir sunuma dönüşecekti. Haliyle Instant camera olarak tanımlanan polaroid fotoğraf makinesinden Insta, Telegram olarak tanımlanan Telgraf kelimesinden ise gram ifadeleri alınarak Instagram fikri ortaya çıkmış oldu.

 

Instagram Kurucusu

 

İlk gönderi 16 Temmuz 2010 tarihinde yayınlanırken henüz Instagram ne zaman kuruldu sorusunun yanıtı olan 6 Ekim 2010 tarihine aylar vardı. Fakat geliştiricilerden Mike Krieger paylaştığı liman fotoğrafıyla testleri tamamlama noktasına gelmişti.

İlk olarak iOS tabanlı işletim sistemi kullanan mobil cihazlar için 2011 Şubat ayında piyasaya sürüldü. Ardından ciddi değerlemeler ve yatırımların neticesinde 2012 Nisan ayında Android sürümünü de kullanıcılara sundu. Instagram kurucusu olarak nitelendirebileceğimiz Mike Krieger ve Kevin Systrom ikilisi bu noktadan sonra daha büyük adımlar atmaya devam etti.

Fotoğraf ve video paylaşmak, bunlara çeşitli filtreler ekleyerek daha hoş görüntüler elde etmek, konum ekleyerek konum servisinden de faydalanmak gibi pek çok özellik dikkat çekiciydi. Android uygulamasının yayınlanmasıyla beraber kullanıcı sayısının tavan yapması herkesin dikkatini çekmesini sağlamıştı. Ki bunun üzerine aynı dönemde Facebook devreye girdi ve Instagram 1 milyar dolara satın alındı.

Instagram özellikle Facebook bünyesine dahil olduktan sonra piyasadaki iki güçlü sosyal ağ için ciddi yeniliklerin ardı arkası kesilmedi. Henüz Facebook satın alma işlemini tamamlarken uygulamada 30 milyon kullanıcı vardı.

Yalnızca 5 yıl geçtikten sonra 2017 yılında bu sayı 800 milyon sınırını aşmışken, 2018 Haziran ayında 1 milyar kullanıcıyı aştığı övgülerle duyuruldu. Gelişim sürecini göz önüne aldığımızda sadece kullanıcı sayısı değil aynı zamanda Instagram özellikleri de ilgi çekiciydi. Hikâye, Reels, IGTV gibi pek çok adım atılarak kitleye her zaman yenilikler sunuldu.

 

Instagram İlk Hali

 

Instagram ilk hali ile son derece dikkat çekici bir sosyal medya deneyimi yaşatıyordu. Ancak bunun sürdürülebilir olabilmesi için bazı yenilikler şarttı. Özellikle de günümüzde bunu daha iyi kavrayabiliyoruz. Her zaman daha farklı, daha iyi ya da daha önce görmediğimiz yeniliklere aç olduğumuzu fark edebiliyoruz. Sırf bu yüzden Instagram ve Facebook grubu hiç durmadan geliştirmeleri sürdürdü.

İlk olarak Snapchat tarafından beğenilerek kullanılan hikâyeler özelliği Stories olarak Instagram’a geldi. Büyük bir infial yaratan bu olay aynı zamanda şirketler arasındaki rekabeti iyice gerdi. Pek çok kişinin hırsızlık olarak adlandırdığı bu durum aslında böyle bir sonuca hizmet etmiyordu. Netice itibariyle şu sıralar hikâyeler özelliği farklı isimlerle de olsa Facebook, Instagram, Snapchat, Whatsapp, Youtube ve hatta pek çok benzer sosyal ağlarda kullanılıyor.

Instagram nasıl kuruldu konusunda da baz alınabilecek en önemli temel taşlar arasına bu gelişmeleri sayabiliriz. Hikâyeler özelliğinin aktif olması, IG TV özelliğinin yeni nesil TV yayını olarak lanse edilmesi ve tabii ki kullanıcılara marketing yani dijital pazarlama için ciddi bir alan sağlaması. Şu sıralar Instagram reklamları, fenomenler tarafından yapılan sponsorluk anlaşmaları, paylaşılan ürün ve linkler ile birlikte milyar dolarlık bir reklam ağına dönüştüğünü söylemek yanlış olmayacaktır.

Sıkça Sorulan Sorular ve Cevapları

Sıkça Sorulan Sorular ve Cevapları

Instagram Ne Zaman Kuruldu?

Instagram hayatımıza gireli 11 sene oldu. 2010 senesinde başlayan bu macera milyarlarca kullanıcıya ulaşmayı başardı. Halen de popülaritesini artırmaya devam ediyor.

Instagram’ın Sahibi Kim?

Mike Krieger ve Kevin Systrom tarafından kurulan bu efsane sosyal ağ, öyle tuttu ki Facebook hemen duruma el attı ve bu ikiliyi adeta zengin etti. 1 milyar Dolar’a sattılar ama şu anki değerine bakınca iyi mi yaptılar kötü mü bilemedik.

Instagram’ın Değeri Kaç Milyar Dolar?

Instagram ilk hali ile 1 milyar Dolar’a satıldı ama sanırım satmaz olaydık dediler. Değeri şu an 100 milyar Dolar oldu. Tabii, Facebook tecrübesinin de bunda etkisi çok büyük.