Instagram Influencer Ne Demek Reklam Fiyatları Nasıl

Instagram Influencer Ne Demek? Reklam Fiyatları Nasıl?

Yeni meslek gruplarından birisi olarak Instagram Influencer ne demek konusunu es geçmemiz imkânsız olurdu. Özellikle son zamanlarda artan kullanım oranı, pazarlama faaliyetlerinde dijitale yönelim ve sosyal medyanın gücü bu alanda Pazar payının oluşmasını sağladı. Günümüzde de herkesin buna yönelmesi çok ciddi fiyatların ortaya konmasından kaynaklanıyor. Keza bir sosyal medya fenomeni olmak bir noktada influencer olmak adına önemli kapıları aralamayı başarıyor.

Instagram influencer nedir sorusunun sürekli olarak gündemde kalmasını sağlayan en önemli mecradır. Çünkü diğer popüler sosyal ağlara bakıldığında reklam algoritması daha karmaşık ve genele hitap etmeyen bir biçimde bize sunulduğunu anlayabiliyoruz. Direkt olarak etkileşimi yükseltmek isteyen, ürün veya hizmetini doğru hedef kitleyle buluşturmayı düşünen firmalar influencerlar ile ortak bir dijital pazarlama kampanyası yapıyor.

Zaten tamım olarak da Instagram influencer anlamı ile bunu karşılıyor. Influencer teknik olarak sosyal medyada veya dijital mecralarda belirgin ve yönlendirilebilir bir kitleye sahip olan, bu kitleye anlaşmalar dahilinde belli ürünlerin veya hizmetlerin tanıtımını yapan kişiye deniyor. Bir nevi modern ve güncel reklam yıldızları olarak tanımlamak hiç yanlış bir terim olmayacaktır.

Büyük firmaların sürekli olarak bu reklam işbirliklerini yapmaya devam etmesi aldıkları geri dönüşlerin ne kadar pozitif olduğunu gösteriyor. Ayrıca geleneksel reklamcılık ilkelerine göre dijital reklamcılığın en büyük kozu hedef kitlenin belirlenebilmesi, reklamın ne kadar erişiminin olduğunun ölçümlenebilmesidir.

 

Instagram Influencer Fiyatları

 

Instagram influencer reklam fiyatları ile ilgili her geçen gün gazetelerde ya da geleneksel medyada farklı rakamlara rastlanabiliyor. Bazen binlerce liralardan söz edilirken bazen sponsorluk anlaşmalarıyla beraber çok daha yüksek meblağlarla anlaşmalar sağlanabiliyor. Bu yapılacak olan reklamın türüne, paylaşımına, ulaşacağı kitleye ve niteliğe bağlı olarak değişkenlik gösterebiliyor. Keza belli bir kitleye erişerek onları yönlendirebilen bir fenomenin karşısındaki işbirliği yaptığı marka üzerinde de bazı talepleri olabiliyor.

 

Çünkü bu tarz reklam çalışmalarında ürünün kullanılması, belli bir süre deneyim edilerek gerçeğe dönen bir tecrübenin aktarılması önem arz ediyor. Bunu önemseyen fenomenler ise Instagram influencer fiyatları noktasında en tepeye oturabiliyorlar. Otomotivden giyime, aksesuardan ulaşıma, teknolojiden gıda sektörüne kadar pek çok markanın artık trend reklam yönelimi dijital pazarlamaya kaymış durumda. Geleceğin burada olduğuna dair oturuşmuş bir inanç olmasından dolayı influencer ajansları bile kurulmaya başlandı.

 

Hatta her geçen gün Instagram influencer kursları tarafından yeni yüzler sosyal medyaya kazandırılabiliyor. Böylece daha geniş bir fiyat skalası oluşmuş oluyor. Her firma kendisine en uygun hedef kitleye sahip olan fenomeni bularak doğru bir reklam stratejisi yakalamayı başarıyor. Günümüz şartlarında geleneksel reklamcılığın en büyük handikap ve sorunlarından birisi bu gibi duruyor. Hangi reklamın hangi demografik grup için daha etkili olduğunun ölçümlenmesi geleneksel anlayışta mümkün değil. Oysa dijital reklamcılık bunun önünü açmayı başarıyor. Fenomenler ise influencer olarak bunu sırtlanan köprü vazifesi görüyor.

 

Influencer Olmak İçin Başvuru

 

Tabii ki Instagram influencer başvurusu diye bir durumdan söz etmek olanaksız. Çünkü kullanıcıların belli bir kitle edinerek görünürlüğü yüksek bir hesaba sahip olması sosyal medya devinin kontrolü dışında gerçekleşiyor. Bazen 20 bin takipçiye sahip olmasına rağmen çok rafine ve doğru hedef kitleye sahip olmasından ötürü çok ciddi para kazanan influencerlara rastlanabiliyor. Aynı parayı kazanan diğer bir hesap ise 1 milyon takipçiye sahip olabiliyor. Burada demografik yapı gerçekten reklamın geçmesi açısından önemlidir.

Ancak belli bir kitle edindikten sonra influencer başvurusu yapabileceğiniz bazı noktalar var. Örneğin ülkemizde internetten alışveriş hizmeti veren tüm platformlar kitle sahibi fenomenlere bu imkânı tanıyor. Yine bazı reklam ajansları ve kooperatif oluşumlarda influencer reklam fiyatları belirtilerek firmalara teklifler sunulabiliyor. Böylelikle her firma doğru isimle çalışarak en büyük verimi elde edebiliyor.

Instagram influencer olmak istiyorum diyen pek çok kişiyle dolu olsa da bunun çok uzun süreçli bir dönem olduğunu vurgulamak gerek. Özellikle günümüz şartlarında hesap sayısının artması, takipçi ediniminin artık rekabete dayalı olarak zorlaşması, beğeni ve yorumların daha rafine bir hesap skalası arasında bölüşülmesi zorluğu arttırıyor. Bu yüzden de Instagram takipçi satın al gibi hizmetler parlamaya devam ederken organik büyüme için de fırsat yaratabiliyor.

Sıkça Sorulan Sorular ve Cevapları

Sıkça Sorulan Sorular ve Cevapları

Instagram Influencer Ne Anlama Gelir?

Fenomen olmak, sosyal medyadan para kazanmak hepimizin hayalidir. Instagram Influencer, kaliteli içerikler üreterek pazarlama konusunda iyi işler çıkarmaya çalışan kişilerdir.

Instagram Influencer Fiyatları

Influencer fiyatları yapılan işlere göre farklılık göstermektedir. Ayda 500 TL kazanabileceğiniz gibi 50.000 TL ve üstü de kazanma şansına sahipsiniz. Aldığınız reklam, yaptığınız anlaşma, popülerliğiniz ve  iş bilirliğiniz burada belirleyici olacaktır.